Geoblog.pl    Mario    Podróże    2012 Azja - Chiny, Indonezja, Singapur, Malezja, Indie, Bangladesz, Nepal, Qatar - W TRAKCIE UZUPELNIANIA WPISOW    Zwiedzanie stolicy Chin

Zwiedzanie stolicy Chin

Chiny
Chiny, Pekin

Pobudka z rana była bardzo ciężka, ledwo wstaliśmy o 9.00, ale i tak nigdzie nam się nie spieszyło, bo za oknem Mgła niczym mleko, trochę rozjaśniło się dopiero po godz. 11.00, więc ruszamy na zwiedzanie… jest pierońsko zimno i widoczność cały czas nie najlepsza, ale co na to poradzić.

Najpierw idziemy na Plac Tien`an Men, z którego przez bramę o tej samej nazwie, na której wisi ogromny wizerunek Mao wchodzimy do „Zakazanego Miasta”, wraz z nami idzie kilka tysięcy chińczyków… przechodzimy przez 2 główne bramy po czym wchodzi się do części głównej Zakazanego Miasta (wstęp 40,00 YUAN), na wejściu można wynająć także Audio Guide (Automatyczny Przewodnik), chyba we wszystkich językach, również po polsku (cena 40,00 YUAN)

Kompleks Zakazanego Miasta jest ogromny, przechodzi się kolejno przez poszczególne bramy i dziedzińce, aby dojść ostatecznie do Pałacu Najwyższej Harmonii, w którym odbywały się najważniejsze wydarzenia, jak np. koronacja Cesarza, idąc dalej znów przechodzi się przez kolejne Bramy i dziedzińce, na końcu których znajdują się bardzo ładne Ogrody Cesarskie w których znajdują się bardzo ładne chińskie Pagody i ozdobne zabudowania, latem kiedy wszystko kwitnie musi tutaj być przepięknie, ale i teraz jest bardzo ładnie…

Zakazane Miasto opuszczamy bramą błękitnej czystości na, wprost której po przejściu mostku znajduje się wejście do JINGSHAN PARK, w którym znajdują się piękne pagody, mnóstwo zieleni i drzewek, uroczych Alejek, oraz bardzo ładna Świątynia na szczycie, z której rozpościera się piękna panorama na Pekin oraz całe „Zakazane Miasto” (wstęp 2,00 YUAN)

Wychodząc z parku wyjściem z lewej strony kierujemy się do BEIHAI PARK (wstęp 15,00 YUAN), w parku tym znajduje się mnóstwo małych świątyń, chińskich pawilonów, natomiast na szczycie parku znajduje się okazała, ciekawa „White Dagoba”, biała Tybetańska Pagoda o wyskości 36 m.
Schodząc schodami od strony wschodniej dochodzimy do Świątyni Xiao-Xitian, niestety jest chwilowo zamknięta, więc opuszczamy Park przechodząc przez mostek, z którego rozpościera się chyba najładniejszy widok na cały Park, wzgórze i Białą Pagodę na szczycie…

Przez pomyłkę zamiast skręcić w lewo, idziemy w prawo i po przejściu 2 kolejnych mostów wchodzimy w typową chińską lokalną dzielnicę, nie ma tutaj szerokich reprezentacyjnych alei, pięknych kamienic i gmachów, tutaj są prawdziwe chiny, zapuszczone sklepiki, podniszczone kamienice, na ulicach trolejbusy pomieszane z rikszami i rowerami, a na chodnikach starsi Chińczycy grają w jakieś chińskie gry, czy w karty… prawdziwe Chiny zaledwie kilka ulic od centrum reprezentacyjnego Pekinu gdzie są firmowe sklepy i centra handlowe, salony samochodowe Rols Royce, Ferrari, Lamborgini, czy aleje których nie powstydziłby się nawet New York
Próbujemy się dopytać o najbliższą stacje Metro, ale nie tylko nikt tutaj nie mówi po angielsku, ale nawet nikt nie rozumie pojedynczych słów takich jak Metro, czy Subway… katastrofa chińczyki są zupełnie nie kumaci, pokazując im nawet mapkę metra nie potrafią się domyślić, o co nam chodzi… w końcu na ulicy zaczepiamy jakąś Panią Doktor w Kitlu i ze stetoskopem na szyi, też zna zaledwie kilka słów na krzyż po Angielsku, nie potrafi nam wytłumaczyć gdzie jest metro, ale jest na tyle rozgarnięta, że na kartce papieru rysuje nam mapkę i zaznacza skrzyżowanie gdzie jest stacja Metro… trafiamy po 10 min i jesteśmy niesamowicie zdziwieni, bo ta stacja (Taoranting - Linia 4), jest zaledwie 3 stacje od Pacu Tien`an Men, a wydawałoby się, że jesteśmy już na całkowitych peryferiach miasta… różnica wprost nie do uwierzenia, dwa zupełnie inne światy, jeden obok drugiego.

Wsiadamy w Metro i po 2 przesiadkach docieramy do Parku TIAN TAN (stacja Metro TianTan Dongmen / Linia 5), gdzie jest Świątynia Niebios (wstęp 30 YUAN)
Na teren parku i kompleksu świątyń wchodzimy bez problemów, ale gdy docieramy pod bramę Świątyni Niebios, pani Chinka mówi, że już zamknięte, mimo że w środku jest mnóstwo zwiedzających, chwila proszenia i ostatecznie na migi się dogadujemy, że jak kupimy mapkę za 10 YUAN to nas wpuści do środka, oczywiście mapkę kupujemy i po chwili jesteśmy w środku… Dla mnie ta świątynia była jednym z głównych celów przyjazdu do Pekinu (oczywiście zaraz po Murze Chińskim), więc nie mogłem jej nie zobaczyć, zwiedzamy robimy fotki, po czym idziemy w kierunku Bramy Potrójnej, oraz świątyni Okrągłego Ołtarza, która wybudowana jest na wzór świątyni Niebios

Po zwiedzeniu całego kompleksu wsiadamy w Metro i jedziemy do stacji Qianmen – Linia 2, wysiadamy na tyłach Placu Tien`an Men gdzie znajdują się dwie bardzo ciekawe wieże, następnie kierujemy się na Plac Tien`an Men, jednak okazuje się że wejście na plac jest zamykane o godz. 17.00, jeden strażnik nie chciał nas wpuścić jednak przy następnym wejściu udaje nam się przekonać strażnika i jednak wejść na Plac, Plac jest ogromny Tien`an Men i nawet dość ciekawy pod względem okalających go komunistycznych budynków…

Następnie kierujemy się do hotelu i podejmujemy decyzję, że jutro rano jedziemy już do Shanghaju pociągiem szybkiej kolei CRH… pociąg najwyższej klasy, no i czas niezły, ponieważ ponad 1200 km pokonuje w 4 godz. 25 min

Noc dzisiaj będzie nader krótka, ponieważ idziemy spać o godz. 2.00 a pobudka o godz. 5.00 i o 6.00 Przyjeżdża po nas już TAXI