Geoblog.pl    Mario    Podróże    2011 - TURCJA    Love Valley i nie tylko....

Love Valley i nie tylko....

Turcja
Turcja, Çavuşin

Jadąc w kierunku Goreme zatrzymujemy się przy skałach w Cavusin, skały są bardzo urokliwe,jest ich tutaj kilka rodzajów, w którą kol wiek stronę człowiek się nie obróci, zawsze są jakieś piękne widoki, jest tutaj także tor dla Quadów, można wynająć Quada na miejscu i trochę poszaleć w bajkowej scenerii... my jednak postanawiamy jechać dalej...

Mamy ochotę jechać zwiedzić podziemne miasta, które są około 20 km od Goreme, ale ponieważ zostało nam jeszcze tylko 2 godz postanawiamy ten punkt programu zostawić być może na kiedy indziej, a jechać zobaczyć Love Valey, miejsce którego nie mieliśmy w planach...

Trochę się naszukaliśmy zanim znaleźliśmy właściwą drogę gdyż jest bardzo słabo zaznaczona, jadąc z Cavusin w kierunku Goreme, należy skręcić w prawo w boczną drogę, nie ma żadnego drogowskazu, jest tylko na kamieniu przy drodze napisane LV (Love Valey), jadać już boczną drogą znów trzeba skręcić pierwsza w lewo, w drogę kamienisto-piaszczysta, patrząc uważnie można w sumie dość łatwo trafić ponieważ na skrzyżowaniach na głazach lub kamieniach są mało widoczne napisy Love Valley... łatwo jak już się to wie... ;-)

Sama dolina Love Valley, jest bardzo ciekawa i ładna, nazwa pochodzi od wyrzeźbionych przez piach i wiatr kamiennych skałek które przypominają "Siusiaki", dolina jest jednak, przede wszystkim zupełnie odcięta od innych atrakcji, widzieliśmy tutaj tylko pojedynczych turystów którzy doszli tutaj pewnie pieszo z Goreme lub innych którzy przyjechali rowerami, rzeczywiście droga jest zupełnie piaszczysta, to że udało nam się tam dojechać samochodem to prawdziwy wyczyn... ale miejsce jest warte poszukiwań