Geoblog.pl    Mario    Podróże    2011 USA, Meksyk    Sanktuarium M.B. z Guadalupe

Sanktuarium M.B. z Guadalupe

Meksyk
Meksyk, Guadalupe

Jak zwykle super śniadanko w hotelu, idziemy na metro i jedziemy do Sanktuarium M.B. z Gwadelupy, jest to najważniejsze sanktuarium Maryjne obu Ameryk, już od bardzo dawna chcieliśmy kiedyś tutaj przyjechać, no i się ziściło… marzenia się spełniają.

Sanktuarium robi na nas niesamowite wrażenie, nie z powodu znajdujących się tutaj Bazylik i kaplic, ale z powodu atmosfery świętości, jaka tutaj panuje, wprost atmosfery tej można niemal dotknąć, podobny klimat świętości panował w świątyni Shwedagon w Rangun w Birmie, jednak tam była to świątynia buddyjska, tutaj mamy Sanktuaium Maryjne.

Właśnie takie miejsca na nas robią wrażenie, ludzie tutaj Autentycznie zanoszą szczere modlitwy do Boga, Indianie poubierani w piękne kolorowe odświętne stroje. Jednak widać i czuć, że nie robią tego na pokaz, ale dla siebie samych, mimo ogromnej ilości wiernych (nie wyobrażam sobie, jakie ilości wiernych są tutaj, podczas uroczystości czy świąt), jednak nikt się nie przepycha, każdy się modni na swój sposób.

Nowa Bazylika, w której znajduje się szata z cudownym wizerunkiem Matki Boskiej z Guadalupe jest wypełniona po brzegi wiernymi z całej Ameryki i całego świata, tuż obok znajduje się dużo mniejszy Stary kościół, który też jest pełen pielgrzymów, każda kapliczka, każdy kościółek jest pełen i wszędzie wszyscy szczerze się modlą, nie ma się, co dziwić, że Papież JAN PAWEŁ II tak bardzo ukochał to sanktuarium, wzamian Meksykanie pokochali tak samo jego.

Pomiędzy nową Bazyliką a Starym kościółkiem stoi piękny pomnik Jana Pawła II, który kilkakrotnie odwiedził Gaudalupe, ale nie tylko tutaj jest obecny polski papież, wszędzie w każdym kościółku, kapliczce, wszędzie gdzie jest obecny wizerunek M.B. z Guadalupe tuż obok jest obecny wizerunek Jana Pawła II, zaryzykuję powiedzieć, że Meksykanie kochają polskiego papieża bardziej niż sami Polacy, jesteśmy tym bardzo mile zaskoczeni, w sercu czujemy z tego powodu radość, że Nasz rodak jest tutaj tak bardzo kochany i szanowany.

Dojazd do GUADALUPE

Bardzo prosty: trzeba się dostać do linii metro nr. 6 (czerwona), krzyżuje się Ona z liniami: 3, 4, 5, 7
Wysiąść z linii 6, na stacji LA VILLA / BASILICA
Od stacji metro do Sanktuarium jest 5 min spacerkiem…