Geoblog.pl    Mario    Podróże    2013 - Zjednoczone Emiraty Arabskie, Japonia    Podsumowanie Podróży

Podsumowanie Podróży

Włochy
Włochy, Roma Tuscolana

Podsumowanie naszej podróży

ZJEDNOCZONE EMIRATY ARABSKIE

- Bez problemu można wynająć Auto i poruszać się na własną rękę.
- Drogi bardzo dobre i bardzo dobrze oznaczone, ale GPS się przydaje.
- Wszędzie i niemal z każdym można się dogadać po Angielsku.
- Hotele są bardzo czyste i komfortowe, nawet te które maja tylko 1*
- Aby wjechać na 124 piętro Burj Khalifa, koniecznie trzeba zrobić wcześniej rezerwację... na ostatnią chwilę miejsca niemal zawsze już nie ma...
- Jeśli chodzi o wejście do Hotelu Burj Al Arab, to też wejść można tylko z przynajmniej rezerwacją stolika w kawiarni na 27 piętrze, jednak rezerwacje też trzeba robić wcześniej. Naprawdę warto...
- Jedzenie bardzo dobre i dość tanio (kolacja 2 osoby około 30 Euro).
- Plaże i woda bardzo czysta... w Dubaju można bez problemu kąpać się w kąpielówkach, nie ma ograniczeń co do stroju.
- Ceny umiarkowane - Taniej niż w Europie.

DUBAI - miejsce które zachwyca, szokuje, fascynuje... można tutaj pojeździć na śniegu na nartach, poszaleć Ferrari czy szusować na desce po wodzie czy po wydmach na pustyni... jeszcze tutaj nie raz wrócimy

JAPONIA

- Po Japonii najłatwiej poruszać się pociągiem, jednak koleje są bardzo drogie, ale można wykupić bilet JR na koleje japońskie ważny 7, 14 lub 21 dni... można to zrobić tylko po za Japonia (JTB), dostaje się voucher który w Japonii wymienia się na imienny bilet na dany okres czasu, nas bilet na 7 dni kosztował tyle co przejazd z Tokyo do Hiroshimy.
- W Japonii, nikt praktycznie nie mówi po angielsku czy w jakim kolwiek innym cywilizowanym języku, nawet najprostszych słów, i to bez względu na wiek.
- Japończycy są bardzo uprzejmi i starają się pomóc we wszystkim jak tylko potrafią.
- Dla palaczy są wyznaczone specjalne strefy, ale nie ma ich zbyt wiele... szczególnie w Kyoto
- Prawie nie ma koszy na śmieci, a jednak na ulicy ciężko znaleźć jakikolwiek papierek czy choćby niedopałek.
- Taksówki: przed pasażerem otwierają się same drzwi, i także same zamykają.
- Hotele są dość drogie i pokoje często malutkie, ale za to super urządzone (TV, Bar, Ekspres do kawy herbaty, klimatyzacja, suszarka do włosów, prasowalnica, minibarek, papucie, szlafroki, ręczniki i wszystkie przybory toaletowe i to bardzo dobrej jakości)
- Komunikacja miejska bardzo dobrze rozwiązana i nie droga, jeśli kupuje się bilet całodniowy. (cena biletu całodniowego, to zwykle to samo co 2-3 pojedyncze przejazdy)
- Jedzenie bardzo dobre, i ceny przystępne
- Na każdym kroku wszędzie automaty z piciem, jedzeniem, przekąskami.
- Toalety, czyściutkie, nafaszerowane elektroniką... nawet toalety publiczne z podgrzewaną deską, samo czyszczące się, z prysznicem do mycia tyłka (oczywiście automatycznym), dziwne ale przyjemne uczucie, warto spróbować...
- Elektronika króluje wszędzie, Japończycy to duże dzieci
- Wieczorami sporo lekko chwiejących się na nogach, podpitych panów w garniturach, którzy mimo swojego stanu zachowują się lepiej niż wykształcony i kulturalny Europejczyk... bez obrazy dla nikogo...
Najlepsza pora do odwiedzin to wiosna i jesień, jest wtedy bajecznie kolorowo...
CENY: Dość drogo, mniej więcej 150% tego co w Europie

JAPONIA - Jak najbardziej polecamy i na pewno tam jeszcze kiedyś wrócimy...