Geoblog.pl    Mario    Podróże    2008 - Grecja    Olimpia - pierwsza Olimpiada Starożytna
Zwiń mapę
2008
11
wrz

Olimpia - pierwsza Olimpiada Starożytna

 
Grecja
Grecja, Olymbía
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 2394 km
 
Olimpia robi wrażenie, szczególnie jak sobie uzmysłowimy iż tutaj tak naprawdę do dzisiaj zaczyna sie każda Olimpiada, to tutaj, w świątyni Zeusa jest zapalany znicz olimpijski... warto odwiedzić...

nie ma dzikich tłumów i można w spokoju pozwiedzać... wszak jest kilka grup... ale obszar jest spory... wiec jest zdecydowanie spokojnie... wszystko dobrze zachowane... dużo lepiej niż w Mykenach i widać tutaj że UNESCO dokłada tutaj rękę bo czysto... wszedzie tablice informacyjne z opisami zabytków... jest OK

a-ha znów przechodzimy przez barierki i robimy Fotki w zakazanym miejscu... ten dreszczyk emocji, czy ktoś tego nie zobaczy i nas nie wyżuci z Hukiem zawsze dodaje pikanterii... a przecież w sumie robienie zdjęć na powietrzu nie uszkadza zabytków, tak że nie mamy wyżutów sumienia...
w krajach Arabskich płaci się za robienie zdjęć i nam to nigdy nie przeszkadzało, płacisz robisz fotki... nie płacisz nie wolno ci robić zdjęć... moim zdaniem uczciwa sprawa...

Restauracyjki przy parkingu i sklepiki mają wyższe ceny... nie ma się co dziwić... Olympia jest najeżdżana regularnie przez turystów... kiedyś chciałbym tutaj wrócić jak będzie zapalany znicz Olimpijski, teraz musimy się tylko zadowolic zdjęciami wystawionymi w sklepach z pamiątkami z takiej właśnie uroczystości...
 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
Zdjęcia (40)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (0)
DODAJ KOMENTARZ
 
Mario
Kicius & Myszka
Ania & Mario Jackowscy
zwiedzili 44% świata (88 państw)
Zasoby: 1776 wpisów1776 332 komentarze332 9966 zdjęć9966 4 pliki multimedialne4
 
Nasze podróżewięcej
03.07.2020 - 14.12.2020
 
 
08.09.2019 - 24.10.2019