Geoblog.pl    Mario    Podróże    2005 - 2009 - Włochy - CAMPANIA    Regia di Caserta

Regia di Caserta

Włochy
Włochy, Caserta

Regia di Caserto to ogromny kompleks Pałacowy wraz z Pięknym Parkiem i Ogrodami, można go porównać do Francuskiego Wersalu...

Sama Reggia (Pałac) zajmuje setki pokoi z których tylko 1 z 4 skrzydeł jest udostępnione do zwiedzania, można w nim zobaczyć piękną klatkę schodową i Apartamęty Królewskie, niestety większa część Pałacu została przerobiona na zwykłe biura odministracji miasta Caserta... komnaty królewskie mimo to i tak są warte zobaczenia...

Warto natomiast napewno zwiedzić imponujące ogrody z fontannami, kakadami i wodospadem... my na koniec ogrodów ok 5 km jedziemy Autobusikiem (1 Euro/osoba), można też wziąść dorożkę ok 10 Euro/osoba - ale trzeba się targować...

zaczynamy Nasze zwiedzanie od końca ogrodów, gdzie rozkoszujemy się widokiem Parku w całej okazałości, podziwiamy ładny sztuczny wodospad kaskadowy i w drogę powrotną w kierunku Pałacu "Reggia" ruszamy pieszo... po drodze podziwiamy złote rybki pływające w basenach wzdłuż całej alei ciągnącej się przez cały park...

DOBRA RADA: skorzystajcie z Toalety w Pałacu ponieważ w parku nie ma nawet jednej małej toalety, a w krzaczkach po bokach alei czai się mnustwo śmierdzących niespodzianek zostawionych przez turystów których przycisneło za potrzebą...