Geoblog.pl    Mario    Podróże    2011 - Tajlandia, Birma, Wietnam, Indie    TAJ MAHAL oraz zwiedzanie AGRY

TAJ MAHAL oraz zwiedzanie AGRY

Indie
Indie, Āgra

TAJ MAHAL
Skoro świt wstajemy i ustawiamy się w kolejce aby zobaczyć wschód słońca nad Taj Mahal, niestety cały kompleks otwierają już po wschodzie, a szczegółowa kontrola doprowadza do tego że wejście (wstęp 750 Rupii) trwa też dość długo… jednak wchodzimy do środka na tyle wcześnie że słońce nie jest jeszcze dość wysoko, wiec można podziwiać zmieniające się kolory wschodzącego słońca na Białym marmurze najsłynniejszego Mauzoleum Świata…
Pierwsze wrażenie Nas nie powaliło, ponieważ podziwialiśmy ten widok tysiące razy na różnych, zdjęciach i fotografiach, więc wiedzieliśmy dokładnie czego się spodziewać… jednak krocząc w kierunku Mauzoleum, z każdym krokiem TAJ MAHAL pięknieje, z każdym krokiem dopada nas, co raz większy podziw tego na co patrzymy… będąc w połowie drogi wiemy już że warto jest poświecić wszystko aby zobaczyć to dzieło…
Taj Mahal jest jak piękna kobieta którą zdobywamy, posuwając się krok po kroku odkrywamy co raz bardziej fascynujące i piękne doznania, odkrywając szczegóły Taj Machal to tak jak odkrywamy kobietę, o której śniliśmy całe życie… nic dziwnego że jest to Najpiękniejszy Pomnik Miłości ku czci Ukochanej…
Spędzamy tutaj 3 godziny, chciałoby się jeszcze… ale w planach mamy jeszcze inne zabytki AGRY, jednak nie żegnamy się na zawsze ponieważ czujemy, że jeszcze tutaj kiedyś wrócimy…

AGRA
Łapiemy Tuk Tuka i uzgadniamy cenę 100 Rupii za pół dnia… na pierwszy ogień idzie Fort W Agra…
Fort jest potężny i naprawdę Piękny, wewnątrz jest mnóstwo, zabudowań, pałaców i dziedzińców, jeden piękniejszy od drugiego, zdecydowanie jest to najokazalszy Fort jaki do tej pory widzieliśmy w Indiach… dalej jedziemy naszym Tuk Tukiem do mauzoleum Itimad ud-Dauli (Litle Taj Mahal) , który jest ładny, ale daleko mu do oryginału…
Nasz kierowca Tuk Tuka zawozi nas nad rzekę aby jeszcze raz móc podziwiać Taj Mahal od strony rzeki, który również z tej strony prezentuje się imponująco, ale bardzo się cieszę że najpierw zwiedzaliśmy kompleks od środka, a dopiero teraz podziwiamy to samo od drugiej strony…
Kolejny Punkt wycieczki to stare miasto z Meczetem Jama Masjid… wycieczkę po Agrze kończymy w kampusie uniwersyteckim, budowli wartej uwagi z czasów Wiktoriańskich… tutaj zostajemy zaproszeni na koncert z udziałem studentów, czujemy się jak Gwiazdy Bollywood, kiedy przechodząc przez całą Aulę wszyscy studenci na stojąco wiwatują na naszą cześć… Hindusi reagują bardzo żywiołowo, bardzo mile spędzamy tutaj czas, a koncert? nie powstydziłby się go nawet High School Musical…
Na powrocie do Hotelu… kierowca Tuk Tuka zawozi nas do sklepu gdzie nic jak zwykle nie kupujemy, ale nie o to chodzi bo on i tak dostaje jakąś prowizje, ciągle nie mogę zrozumieć jak to działa i komu się to opłaca, jednak w tym sklepie ceny były dość korzystne, ale nic nas nie zainteresowało…

P.S. Wszystkie bilety wstępu w Indiach są po 250 Rupii, Uwaga !!! wstęp do Taj Mahal 750 Rupi i najlepiej jest wchodzić East Gate od samego rana, otwierają wejście o 7.00 rano, do zachodu słońca, (nie można wrócić i wejść na ten sam bilet ponownie)

Mając bilet z Taj Mahal w Agrze można uzyskać zniżkę do pozostałych obiektów w Agrze, czyli Agra Fort, Fatherpur Sikri, oraz kilka innych, które są wyszczególnione na bilecie z Taj Mahal