Geoblog.pl    Mario    Podróże    2014/15 - U.A.E - OMAN - KATAR    NAJWSPANIALSZY SYLWESTER W ŻYCIU

NAJWSPANIALSZY SYLWESTER W ŻYCIU

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai - Burj Khalifa

Z hotelu do Dubaju dojechaliśmy w godzinkę, jednak czym bliżej Burj Khalifa tym większe "gigantyczne" korki, zaparkowanie Auta zajmuje nam kolejna godzinę... okazuje się że parking Największego Centrum Handlowego Dubai Mall tuż obok Burj Khalifa został całkowicie zamknięty a Auta parkują gdzie popadnie...

Znalezienie miejsca parkingowego graniczy z cudem... ostatecznie skręcam na instynkt w jedną z ulic i cudem na chodniku udaje mi się znaleźć jedno miejsce... w normalny dzień nikt nie odważyłby się tutaj nawet przystanąć, a co dopiero zaparkować, dzisiaj auta po parkowane na zakazach jeden za drugim... też parkujemy mając nadzieję że obejdzie się bez mandatu

Po zaparkowaniu idziemy 15 min w kierunku Dubai Mall i Burj Khalifa... wejścia do Centrum Handlowego są po blokowane, wszędzie tysiące ludzi którzy chcą się dostać do środka... My z naszymi wejściówkami też zostajemy przepychani do kolejnych wejść, dopiero przy 4 wejściu pokazujemy zaproszenia i wejściówki i jako jedyni jesteśmy wpuszczeni do środka... sporo ludzi protestuje że oni też chcą wejść, ale ostatecznie tylko my zostajemy przepuszczeni

W Centrum Handlowym jest trochę ludzi, ale są to chyba tylko te osoby które tutaj zostały od południa, ponieważ wejścia zostały ponoć zamknięte już o godz 16.00

Idziemy do naszej restauracyjki, kilkakrotnie przechodzimy jeszcze przez bramki, jednak mając wejściówki zawsze odbywa się to bez jakich kolwiek problemów... w końcu na 21.00 docieramy do naszej restauracji.
Nasz stolik na promenadzie już czeka na nas... jest pięknie przystrojony, dookoła wszystkie stoliki zajęte, wydaje mi się że nawet kilka stolików dostawiono, jednak tak że każdy ma sporo miejsca i swobodę...

W cenie SYLWESTRA, jest także pyszna kolacja... co chwila są donoszone nowe dania, próbujemy wszystkiego, ale nie da się wszystkiego w siebie wepchnąć... jedzenia jest mnóstwo :)

Cały czas gra muzyka, a co 20 min. jest pokaz słynnych Tańczących Fontann, największych na świecie...

Wszyscy jednak czekają na tą najważniejsza chwile, czyli nadejście Nowego Roku... to właśnie tutaj od kilku lat odbywa się Najwspanialszy pokaz Sztucznych Ogni na świecie... Fajerwerki są odpalane z dachów okalających budynków i wieżowców, z Fontanny oraz oczywiście z Najwyższego wieżowca na świecie Burj Khalifa

W końcu na wieżowcu Burj Khalifa ukazują się cyferki 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1... HAPPY NEW YEARS 2015... spektakl jest oszałamiający, nie sposób opisać tego słowami...

Trzeba przyznać że był to nasz najdroższy SYLWESTER w życiu, ale i NAJWSPANIALSZY, nie żałujemy nawet jednego wydanego EURO... gdybym miał na to odkładać pieniądze przez pół życia to też warto... POLECAMY