Geoblog.pl    Mario    Podróże    2012 Azja - Chiny, Indonezja, Singapur, Malezja, Indie, Bangladesz, Nepal, Qatar - W TRAKCIE UZUPELNIANIA WPISOW    Nareszcie jesteśmy w Chinach

Nareszcie jesteśmy w Chinach

Chiny
Chiny, Beijing

Lot do Pekinu minął bardzo spokojnie, samolot znacznie większy a co za tym idzie, również było znacznie więcej miejsca na nogi, dzięki czemu po ponad 7,5 godz. lotu nie miałem opuchniętych stup.
Jedzenie też dużo smaczniejsze niż w drodze do Doha, jednak czuć, że jest to lot między Azjatycki, ponieważ samolot pełen Azjatów, komunikaty tylko po Arabsku i chińsku a posiłki z posmakiem Azji.

W drodze do Pekinu widoki przepiękne, szczególnie jak przelatujemy nad Himalajami, piękne góry skute śniegiem i lodem, do samego Pekinu widać że pod nami zima, śniegu nie ma natomiast wszystkie jeziora i rzeki skute lodem, oj chyba będzie zimno…

Lądowanie na lotnisku w Pekinie bardzo łagodne, jednak widoczność średnia gdyż nad Pekinem unosi się ogromna łuna smogu, takiego zanieczyszczenia nie widzieliśmy nawet nad Mexico City…

Lotnisko w Pekinie duże i bardzo nowoczesne, wszystko jednak bardzo dobrze oznakowane, przechodzimy przez Emigration Office i po chwili jesteśmy na chińskiej ziemi…

Z Lotniska do Centrum można jechać pociągiem Airport Express lub Bus Transfer ze stanowiska numer 3 do dworca głównego, który jest kilka przecznic od Placu Tienanmen i zakazanego miasta gdzie jest także nasz Hotel.
Cena Blietu na Autobus 16.00 YUAN

Do Hotelu idziemy pieszo z pomocą mojego GPS w telefonie, co zajmuje nam około 40 min.

Hotel bardzo przyjemny, pokoje czyściutkie, ogrzewanie i klima działa bez zarzutów, ciepła woda pod prysznicem jest także… jednak najważniejsze to lokalizacja (5 min pieszo od „Zakazanego Miasta” i Placu Tienanmen), oraz cena: 760,00 YUAN za 4 noce.

Jeszcze dzisiaj wybieramy się na Plac Tienanmen, pod mauzoleum Mao Tse Tung-a, jest mnóstwo chińczyków robiących sobie fotki, my oczywiście też pstrykamy kilka zdjęć

W drodze do Hotelu zahaczamy knajpkę gdzie jemy bardzo dobre jedzonko, porcje Mega a ceny bardzo niskie, gdy wchodzimy do knajpki jesteśmy jedynymi gośćmi, ale już po chwili knajpka pęka w szwach, słyszeliśmy, że niektóre restauracyjki specjalnie płacą „Białym”, aby usiedli u nich gdzieś na widoku, gdyż to przyciąga chińskich gości, i coś w tym jest, ponieważ po 15 min nie było już nawet jednego wolnego miejsca, najważniejsze dla nas, że było smacznie i tanio…

W Hotelu na recepcji Internet działa, jednak Facebook jest zablokowany a na google można wejść, ale tylko na www.google.cn, no i niestety wyświetla tylko strony chińskie… spać idziemy dość wcześnie, ponieważ już po 22.00, Jak na nasze warunki to środek dnia, nasza ostatnia doba trwała ponad 36 godz.…